Your Ad Here

Aug 1, 2008

Manjalara



Merupakan drama penuh konflik, tragedi dan komedi. Di antara tawa dan airmata, kita menyaksikan kisah keazaman seorang gadis malang dalam menuntut keadilan.

Manjalara Kamarul Azlan gadis manis 18 tahun yang lahir dalam keluarga yang kaya raya, tapi tandus kasih sayang. Manja mengisi kekosongan hatinya dengan mengisi perutnya, langsung menjadikan dia “obese”.
Namun kegemukan Manja tidak pernah menjadikannya murung, malah Manja sangat ceria, penyayang dan ramah dengan sesiapa saja.

Manja telah kehilangan ayahnya sewaktu berumur 11 tahun. Setelah kematian ayahnya, Manja dipisahkan dari ibunya, Marisa, oleh ibu saudaranya yang kejam, Sahara Malique. Sahara yang cemburukan kekayaan dan kebahagiaan keluarga Manja sanggup melakukan apa saja untuk memusnahkan mereka. Dengan muslihatnya, Sahara berjaya menghantar Manja ke sekolah berasrama penuh di kawasan pedalaman, dan memutuskan hubungan Manja dengan ahli keluarganya yang lain.

Walaupun bertahun-tahun terpisah, Manja tetap optimis. Dia tahu sebaik tamat pengajiannya, dia akan dapat kembali ke pangkuan ibunya. Namun bukan itu takdirnya. Dalam perjalanan menjemput Manja, Marisa maut dalam kemalangan jalan raya. Hancur luluh hati Manja bila mendapat tahu berita kematian ibunya. Kini dia benar-benar hilang tempat bergantung.


Please report any broken link by giving comments on front page.

0 comments: